FAQ

I.    Webshop

1.    Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen?

Als je niet binnen enkele minuten na bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout zijn gegaan:

- Jouw provider ziet onze automatische mailing mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd/verplaatst naar de spambox;
- Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in jouw email-adres;

Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen neem dan contact met ons op via support@hoffz.nl

2.    Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

De betalingen op onze website zijn ondergebracht bij Mollie. Dit bedrijf heeft een breed scala aan betrouwbare betalingsmethoden. Daarnaast is Mollie een gerenommeerde partner in het doen van online betalingen via webshops. Dit zijn de meest bekende betalingsmethoden die wij beschikbaar stellen:
-    iDeal
-    Creditcard (Mastercard, Visa)
-    Bancontact

3.    Is het veilig om met mijn creditcard of via IDEAL aan Hoffz Interior te betalen?

Ja, de betalingen aan Hoffz Interior worden verzorgd door Mollie. Zij verzorgen ook de betalingen van verschillende grote webshops. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Zodra de betaling binnen is zal de bestelling direct door Hoffz Interior verwerkt worden en geldt de gewone levertijd. Mocht je nog vragen hebben over de beveiliging van Mollie, kijk dan op www.mollie.com.

4.    Waarom staat er “Mollie” op mijn bankafschrift?

Alle internetbetalingen zijn ondergebracht bij Mollie. Zo zijn we er zeker van dat we meerdere betalingsopties en veiligheid kunnen bieden. Jouw betaling zal worden verricht aan Mollie, die de betalingen verzamelt voor ons en deze vervolgens aan ons overmaakt. Dat is de reden dat jij op jouw bankafschrift Mollie ziet staan. 

5.    Is het mogelijk om een handmatige overboeking te doen via mijn bank?

Helaas is het niet mogelijk om een handmatige overboeking te doen via uw bank bij het plaatsen van een bestelling.

6.    Hoe snel worden bestellingen verwerkt?

We streven ernaar om binnen 1 tot 3 werkdagen te verzenden mits het artikel op voorraad is. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken, dan nemen wij uiteraard zo spoedig mogelijk contact op.

Voor bestellingen die in het weekend of op feestdagen zijn geplaatst, worden de bestellingen de volgende werkdag verwerkt.

Feestdagen en andere piekmomenten kunnen bovengenoemde tijdslijnen beïnvloeden.

7.    Kan ik mij bestelling volgen?

Wij sturen je een email met een track & trace link wanneer de bestelling is verzonden.

8.    Kan ik nog wijzigingen maken in de bestelling nadat deze is geplaatst?

Helaas kunnen bestellingen niet gewijzigd worden in het systeem.

9.    Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het land waar de bestelling naartoe verzonden moet worden en de grootte van de bestelling. Zie “Verzenden en bezorgen” voor meer informatie.

10.    Naar welke landen verzenden jullie?

We verzenden naar Nederland en België. Woon je in een ander land? Stuur dan een mail naar support@hoffz.nl voor meer informatie.

11.    Is het mogelijk om een artikel te retourneren?

Natuurlijk hopen we dat je net zo blij bent met je Hoffz Interior aankoop als wij. Mocht dit niet zo zijn dan is dit geen probleem.
We accepteren retourzendingen voor alle artikelen en het aankoopbedrag retour binnen 14 dagen na ontvangst.
Alle retouren moeten naar ons magazijn gestuurd worden. Om de retourzending gelijk aan te maken, vul dan het retourformulier in of kijken bij “Retourneren & Ruilen” voor meer informatie.
Artikelen die voortkomen uit maatwerk (gestoffeerde meubelen en op maat gemaakte kasten en tafels) of sale artikelen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

12.    Is het mogelijk om artikelen te ruilen in plaats van het aankoopbedrag retour te ontvangen?

Helaas bieden wij niet de mogelijkheid om artikelen te ruilen. Als je een artikel wilt ruilen, raden we je aan om het ongewenste artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen op hoffz.nl

13.    Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen in de brandstore in Roermond?

Nee, dit is niet mogelijk. Producten die via onze website zijn gekocht kunnen niet worden geretourneerd of geruild in onze brandstore te Roermond (NL).

14.    Hoelang duurt het totdat mijn geld wordt teruggestort?

Zodra de retourzending is verwerkt, ontvang je een emailbevestiging. Het bedrag wordt binnen 14 werkdagen teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode.

15.    Hoe weet ik wanneer een product weer op voorraad is?

Als je geïnteresseerd bent in een artikel dat niet op voorraad is, kun je door op de “interesse” button te klikken bij het desbetreffende artikel informeren naar de verwachte levertijd. We proberen je dan zo snel mogelijk te antwoorden.  

16.    Ik heb een kapot/ verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Als je een beschadigd of kapot artikel hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact met ons op via support@hoffz.nl door een duidelijke foto van het artikel en uw factuurnummer te sturen. We sturen je dan een retourlabel, waarmee je je bestelling op onze kosten aan ons kunt retourneren. We zullen het artikel vervangen (indien op voorraad) of het aankoopbedrag terug storten.

17.    Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

Indien je onze nieuwsbrief niet meer wenst te ontvangen, kun je je uitschrijven door onderaan onze nieuwsbrief op ‘unsubscribe’ te klikken.

18.    Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Hoffz Interior staat voor de kwaliteit van haar meubelen en accessoires. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte items? Dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de een mail naar support@hoffz.nl indienen.


II.    Gift Card

1.    Waar kan ik de Gift Card kopen?

De Gift Card is verkrijgbaar in onze webshop en in onze brandstore in Roermond. 

2.    Waar kan ik de giftcard inwisselen?

De Gift Card in te wisselen in onze brandstore in Roermond. Helaas is de Gift Card niet online inwisselbaar.

3.    Kan ik de Gift Card bij een van de Hoffz Dealers inwisselen?

Onze Gift Card is niet inwisselbaar bij een van onze dealers.

4.    Kan ik de Gift Card twee keer gebruiken?

Wanneer er nog een resterend bedrag op de Gift Card staat kan je deze nog een keer gebruiken. Stel je hebt een Gift Card van €20,- ontvangen en bestelt de eerste keer voor €17,- dan is het tegoed nog €3,-. Dit bedrag kan je de eerstvolgende keer in onze winkel nog gebruiken. 

5.    Heeft de Gift Card een vervaldatum?

Onze Gift Cards zijn tot twee jaar na uitgifte datum geldig. 

6.    Is de Gift Card inwisselbaar voor geld?

Onze Gift Cards zijn niet inwisselbaar voor contant geld.

7.    Verkopen jullie ook een digitale Gift Card? 

Op dit moment verkopen wij (nog) geen Gift Card die online in te wisselen is.


III.    Producten 

ALGEMEEN

1.    Waar zijn de producten gemaakt?

Onze producten zijn ontworpen door Carola van der Weide en worden volledig met de hand gemaakt door onze teams in India, Indonesië, Nepal en Nederland.

2.    Zijn al jullie producten een eigen ontwerp?

Alle producten die we verkopen uit reguliere collectie zijn een eigen ontwerp van Hoffz Interior. De antieke spullen zijn geen eigen ontwerp maar worden wel door ons persoonlijk geselecteerd.

3.    Waaraan kan ik zien dat een product een echt Hoffz Interior item is?

Aan elk Hoffz Interior item hangt een herkenbaar logo. Zo zitten er aan onze accessoires een plat ijzeren logo. Zit er op meubelen een logo geslagen, gestempeld of gebrand. Aan onze gestoffeerde meubels vind je een logo in de naad genaaid en aan onze antieke stukken zit een klein rond loodje met het Hoffz logo. Onze verlichting collectie is ook voorzien een logo vaak aan de binnenkant van het frame.

4.    Hoe kan het dat de kleur van mijn gekochte artikel afwijkt van de getoonde afbeelding op jullie website?

Al onze artikelen worden met veel liefde met de hand gemaakt en omdat iedere vakman net iets anders werkt, kan het zijn dat kleine verschillen zitten in hetzelfde product. Daarnaast zijn onze items vaak blootgesteld aan de krachten van moeder natuur om ze, de voor Hoffz kenmerkende, verweerde look te geven. Door de wisseling in de seizoenen kan het zijn dat een bepaalde zending net wat anders van kleur is dan de zending erna. Dat vinden wij juist alleen maar mooi, want dat maakt elk stuk uniek. 

5.    Het product dat ik zoek staat niet op jullie website?

Het kan zijn dat je opzoek bent naar een product uit een oudere collectie waarvan geen (of weinig) voorraad meer is. Voor meer informatie kun je altijd een mailtje sturen naar support@hoffz.nl

Ook zijn er veel kopieën van onze producten in omloop, waardoor het kan zijn dat je de door jou gezochte uitvoering/kleur/maatvoering niet bij ons op de website ziet staan.

ANTIEK

6.    Waar komt jullie antiek vandaan?

Onze antieke stukken komen uit verschillende windstreken. Carola is altijd opzoek naar de mooiste items wanneer ze op reis is en door de jaren heen hebben wij een groot netwerk opgebouwd van mensen die ons helpen bij het zoeken naar de meest mooie items.

8.    Wanneer is een item “Antiek”?

Het voorwerp moet door mensenhand gemaakt zijn (met hooguit beperkt gebruik van machines). Het moet een zekere ouderdom bezitten. Doorgaans wordt daarbij uitgegaan van een leeftijd van 100 jaar; in bepaalde gevallen is een voorwerp echter al antiek als het 75 jaar oud is.

9.    Wanneer krijgen jullie weer nieuwe antiek items?

We krijgen enkele keren per jaar nieuwe antieke items binnen. Dit wisselt heel erg en is afhankelijk van een aantal factoren. We streven ernaar om minimaal 2x per jaar nieuwe stukken aan te bieden. We raden je aan om onze website regelmatig te checken op nieuwe items, of om je aan te melden op onze nieuwsbrief. Op die manier ben je altijd als eerste op de hoogte.

10.    Kan ik ook een specifieke zoekopdracht voor antiek bij jullie uitzetten?

Nee, wij nemen geen zoekopdrachten naar specifieke antieke items aan.

(GESTOFFEERDE) ZITMEUBELEN

11.    Ik wil graag een gestoffeerd zitmeubel bij jullie bestellen? Hoe doe ik dat?

Al onze gestoffeerde zitmeubelen worden op maat gemaakt en daarom zijn ze niet in onze webshop kant-en-klaar te bestellen. We raden je aan om een mail te sturen naar support@hoffz.nl voor meer informatie. En je kunt altijd een kijkje komen nemen in onze brandstore in Roermond. Hier staan alle items opgesteld en kun je ze uitgebreid testen. We adviseren je graag over de verschillende mogelijkheden betreft maatvoering en stof.

12.    Hoelang duurt de levering van een gestoffeerd zitmeubel?

Afhankelijk van je stofkeuze, zit er na ontvangst van de stof een verwachte levertijd op onze gestoffeerde zitmeubelen van ca. 10-12 weken.

13.    Kan ik zelf een stof aanleveren voor het bekleden van een van jullie gestoffeerde meubelen?

Nee, het is niet mogelijk om zelf een stof aan te leveren voor het bekleden van onze gestoffeerde meubelen collectie.

14.    Kunnen de hoezen van jullie meubels in de wasmachine en droger?

Nee, de hoezen van onze gestoffeerde meubels kunnen niet in de wasmachine en in de droger. Er bestaat namelijk een kans dat de hoes kan krimpen en verkleuren. Mocht er toch een vlek op je meubel zitten dan raden we je aan om deze te deppen met een vochtige zachte doek, zonder agressieve schoonmaakmiddelen.

15.    Waarom verkleuren bepaalde stoffen?

Al onze gestoffeerde meubelen zijn gemaakt van 100% natuurlijke stoffen, zoals katoen/linnen/hennep. Doordat het om natuurlijke stoffen gaat zijn deze gevoelig voor invloeden van buitenaf. We geven je enkele tips om lang plezier te hebben van je meubels:

- Vermijd direct zonlicht 
Stoffen bekleding op zitmeubelen verschiet van kleur onder invloed van (zon)licht. Het beste is om direct zonlicht te vermijden en gebruik te maken van raambekleding zoals zonwering, shutters, screens etc. Katoenen en linnen stoffen zijn hier in het bijzonder gevoelig voor. Als je veel directe lichtinval hebt, kun je bij aanschaf het beste een wollen stof kiezen. Vele stoffenleveranciers geven de ‘lichtechtheid’ van een stof aan met een cijfer van 1 tot 8. Dit cijfer geeft aan in welke mate de stof ‘lichtecht’ is, ofwel gevoelig is voor licht, waarbij een lager cijfer betekent dat de stof gevoeliger is voor licht. 

- Vermijd negatieve invloeden van buitenaf 
In het dagelijks gebruik hebben we te maken met allerlei stoffen die op het zitmeubel terecht kunnen komen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kleur afgifte van jeanskleding, chips, kranteninkt en tal van andere negatieve invloeden van buitenaf zoals vetten, zuren en transpiratie die door handen, haren en andere delen van het lichaam, altijd worden afgegeven. Ook medicijngebruik kan hierop van invloed zijn. Dergelijke klachten vallen niet onder de garantie. 

- Spijkerbroeken en andere jeanskleding
De samenstelling van een spijkerbroek (denim) bestaat uit 100% katoen. Een spijkerbroek is gekleurd met z.g. 'slechte' kleurstoffen. Deze kleurstof kan op de meubelstof terecht komen en daar afhankelijk van de kleur een soort blauwe waas achterlaten, die niet of zeer slecht te verwijderen is. Spijkerkleding zorgt ook voor een schurende werking waardoor de stof versneld kan slijten. Om de kans op 'blauwe waas' enigszins te verminderen wordt aangeraden een spijkerbroek eerst grondig te wassen voordat deze in gebruik wordt genomen. 
Spijkerstof kan niet alleen afgeven. Het is bovendien harder dan de meeste stoffen en er zitten 'spijkers' op. Slijtage aan het oppervlak wordt hierdoor versneld.

- Transpiratie en medicatie
Een lichaam scheidt altijd een hoeveelheid vocht af via transpiratie en damp. Transpiratie is gezond. Hierdoor worden echter ook een aantal chemische stoffen afgescheiden, die zeer langzaam maar zeker de stof of het leer kunnen aantasten en mede doen slijten. Dit gaat nog sneller bij mensen die medicijnen gebruiken.

Tip: wissel regelmatig van plek en kussens. Aantasting van de stof door bovenstaande zaken vallen echter altijd buiten de garantie. 

- Ben alert op scherpe voorwerpen
Veel stoffen zijn gevoelig voor scherpe voorwerpen zoals gespen, nagels van huisdieren en ringen. Deze voorwerpen kunnen het weefsel blijvend beschadigen. Let er op wat je in je zakken hebt en laat kinderen liever niet met scherpe voorwerpen op zitmeubelen spelen. 

- Klittenband
Ook klittenband bevat haakjes die onherstelbare schade kunnen veroorzaken. Let dus bijvoorbeeld op bij kinderschoenen met klittenband. 

- Steek losse draden terug
Hoe zorgvuldig wij onze zitmeubelen ook bekleden, er kan in de weefsels altijd een draad los komen te zitten. Naai loshangende rafels c.q. draden met een kromme naald 'terug in het grondweefsel'. Knip nooit losse draadjes af!

16.    Moet ik de kussens van mijn zitmeubel regelmatig kloppen?

Losse rug- en zitkussens
Het woord 'losse' betekent, dat de kussens tijdens het gebruik kunnen worden verschoven en telkens weer in de oorspronkelijke positie teruggebracht moeten worden. Het voordeel van deze vorm van stofferen is dat de kussen onderling verwisseld kunnen worden en dat hierdoor een gelijkmatig gebruik van de kussens mogelijk is. 

Rugkussens/zitkussens
Bij losse en opgezette rug kussens, welke met veren, watten of polyethervlokken gevuld zijn, is het noodzakelijk, dat deze kussens na gebruik weer opgeschud worden om de oorspronkelijke vorm terug te krijgen. Men kan dit vergelijken met het dagelijks opschudden van een hoofdkussen of een dekbed. Door middel van deze vorm van stofferen wordt een bijzonder zitcomfort ontwikkeld.

17.    Welke invloed heeft een huisdier op een meubel?

Meubels kunnen vies worden door de vacht van je huisdier. Dieren hebben een natuurlijke afweer tegen kou en regen door de zuurtegraad van hun bloed. Hun vacht kan een vet- of transpiratievlek veroorzaken die meestal niet meer verwijderd kan worden. Dit is ook van toepassing op stoffen bekledingen.
Ook kunnen de scherpe nageltjes van katten en honden schade veroorzaken aan de bekleding van je bank of fauteuil. 

18.    Hoe kan ik mijn gestoffeerde zitmeubel het beste onderhouden?

Wij raden je aan om stoffen meubelen op laag vermogen te stofzuigen. Gebruik hiervoor het juiste mondstuk en let erop dat hier geen uitsteeksels aanzitten die in de stof kunnen haken. Bij stoffen met een pool moet je altijd met de vleug mee strijken. Door de stof op deze manier te reinigen verwijder je slijtage veroorzakende vuildeeltjes. 
Tevens is het aan te raden om één keer per maand je gestoffeerde meubel af te nemen met een licht vochtige theedoek. Het doel hiervan is het reduceren van kleverige vuildeeltjes zoals lichaamszouten en –vetten die zich aan de stof kunnen hechten. Meubelbekleding welke sterk vervuild is kun je het beste laten reinigen door een erkend bedrijf.

HOUTEN MEUBELEN

19.    Wat is de ideale luchtvochtigheid in huis voor een houten meubel?

Een constante luchtvochtigheid tussen de 50-60% is het beste voor je houten meubels. Op die manier gaat het hout het minste “werken” wat je meubels ten goede komt. Zo voorkom je dat het hout gaat scheuren en dat lades of deurtjes gaan klemmen.

20.    Hoe kan ik mijn houten meubel het beste onderhouden?

We raden je aan om onderzetters te gebruiken onder glazen en heten pannen om vlekken en kringen de tafel te voorkomen. 
Wanneer een lade van een kast niet meer helemaal soepel open gaat, kun je er met een beetje kaarsvet langs gaan om hem weer soepel te laten openen.
Daarnaast raden we je ook aan om de meubels geregeld af te nemen met een zachte vochtige doek, zonder agressief schoonmaakmiddel. 

VERLICHTING

21.    Welke armaturen passen er in jullie verlichting?

In onze lampen passen zowel normale armaturen als led armaturen. De al onze verlichting past een armatuur met een E14 of E27 fitting. Dit staat per lamp aangegeven op de fitting.

22.    Is jullie verlichting geschikt om te dimmen?

Onze lampen zijn niet standaard voorzien van een dimmer. Maar het is wel mogelijk om er thuis zelf een dimmer tussen te plaatsen. Let er dan wel ook op dat je een juiste lichtbron hebt voor een optimaal resultaat.

23.    Is jullie verlichting geschikt om in natte ruimtes zoals bijv. de badkamer op te hangen? 

We raden het sterk af om onze verlichting op te hangen in een vochtige, natte ruimte. 

24.    Is jullie verlichting geschikt om buiten op te hangen?

We raden het sterk af om onze verlichting buiten op te hangen. 

LINNEN

Algemeen

Linnen blijft werken, het is een vezel die veel vocht opneemt en afstoot en daardoor uitrekt en krimpt. Hierdoor kan er altijd een klein verschil in lengte ontstaan linnen producten zoals gordijnen, tafellakens, gastendoekjes, kussenhoezen, etc.

25.    Kunnen jullie kussens/plaids/linnen in de wasmachine?

Ja, al onze linnen artikelen kunnen kan in de wasmachine. Kijk op de wasvoorschriften voor het desbetreffende product op de labels die aan het product zitten.

26.    Kunnen jullie gordijnen in de wasmachine en droger?

Onze gordijnen kunnen op max 40 graden in de wasmachine. Let op; linnen en jutte zijn natuurlijke vezels waardoor er altijd krimp kan ontstaan. Dit is inherent aan linnen en jutte.
Onze gordijnen mogen niet in de droger.


IV.    Algemeen

27.     Ik ben geïnteresseerd in een samenwerking/partnership, wat moet ik doen?

Je kunt het beste ons contact formulier invullen, dan zorgen wij het dat het intern opgepakt wordt en komen we zo snel mogelijk bij je terug.

28.    Ik ben geïnteresseerd om dealer te worden, wat moet ik doen?

Je kunt het beste ons contact formulier invullen, dan zorgen wij het dat het intern opgepakt wordt en komen we zo snel mogelijk bij je terug.

29.    Ik ben opzoek naar beeldmateriaal in high resolution voor marketingdoeleinden, wat moet ik doen?

Al onze afbeeldingen op de website en onze social mediakanalen, mogen niet zomaar gebruikt worden zonder toestemming. 
Je kunt het beste ons contact formulier invullen, dan zorgen wij het dat het intern opgepakt wordt.

30.    Hoelang zit er garantie op jullie producten?

Voor alle aangekochte Hoffz artikelen geldt de wettelijke garantieperiode. Een product valt onder de garantie wanneer: 
•    het niet compleet is;
•    het beschadigd is;
•    het kapot is of het niet goed doet;

31.    Kan ik bij jullie terecht voor interieur en styling advies?

Jazeker! Ga je (ver)bouwen, herinrichten of verhuizen en wil je voor je hele huis of slechts voor één ruimte een volledig advies? Of ben je bezig met het inrichten van een restaurant of kantoor? In onze winkel geven wij je graag advies voor de inrichting met Hoffz interior meubels en accessoires. Meer informatie nodig? Vul dan ons contactformulier in.


 

CONTACT

Wilt u meer informatie over ons of over onze producten, neem dan vrijblijvend contact met ons op.